Batalia intre ganduri si emotii e stilizata in buzunarul tau

Piese vestimentare stilate

Multe decizii cu caracter financiar ajung la aceasta problema. Daca achizitionati rochia sau ochelarii de soare preferati acum, nu puteti folosi acei bani la sfarsitul saptamanii pentru a plati o factura restanta sau o taxa importanta. Cum calculam aceste tipuri de compromisuri? Facem vreun calcul sau eliminam orice fel de responsabilitate? Daca nu, atunci ce factori ne influenteaza deciziile?

Exista doua seturi de raspunsuri la intrebarea despre modul in care hotaram sa ne cheltuim sau sa economisim banii. In primul set de raspunsuri, oamenii sunt vazuti ca niste creaturi rationale, logice care iau decizii cu privire la bani, cantarind cu atentie prezentul in detrimentul viitorului. Oamenii incearca sa echilibreze cat de util este sa cheltuiti acum banii, in comparatie cu cat de util va fi sa cheltuiti banii mai tarziu. Acest principiu se aplica indeosebi achizitionarii de haine de firma, vanate de persoane cu o putere de cumparare nu tocmai extraordinara pentru nivelul la care se preteaza si care prefera sa cumpere haine de firma in detrimentul hainelor second hand din considerente ce nu tin neaparat de calitatea indoielnica a celor din urma.

Motiv versus emotie

Noi perspective asupra modului in care autocontrolul nostru interactioneaza cu cheltuielile noastre subliniaza o lupta intre procesele impulsive, emotionale si procesele de planificare dinamica. O parte din noi spune: „cumpara, te vei simti bine!”, in timp ce o alta parte spune: „nu, avem nevoie de acei bani pentru plata chiriei!”. Cresterea sarcinii cognitive scade autocontrolul. Acest lucru este o chestiune de marketing: oamenii distrasisti sunt mai atrasi in caruselul cheltuielilor impulsive. In timp ce tristetea ne face sa ne dorim o schimbare (orice schimbare), anxietatea ne face sa reducem incertitudinea. Anxietatea ne face sa preferam optiunile cu risc scazut.

Cum sa luati decizii mai bune in privinta cheltuielilor

Limitele auto-impuse pot ajuta la cresterea auto-controlului. A spune altor oameni despre aceste limite va tinde sa ne sporeasca aderarea la ele. Luati-va timp pentru a decide cu privire la o achizitie, in special in cazul unor haine scumpe. Desi varianta secundara este constituita de hainele second hand din magazinele cu notorietate (multi oameni fac deja acest lucru si este o metoda extrem de eficienta de luare a deciziilor financiare), starile emotionale sunt susceptibile de a ne afecta auto-controlul in toate tipurile de moduri complicate. In plus, emotiile noastre, probabil, au multe alte efecte care raman un mister pentru marketeri si retailerii care vaneaza clientii cu orice pret.

Cu totii traversam perioade mai putin placute din punct de vedere financiar, insa acest lucru nu trebuie sa va afecteze stilul de viata sau stilul vestimentar. Frumusetea sta in lucruri mici, in simplitate si eleganta, astfel ca nu aveti nevoie de un venit colosal pentru a putea face o impresie buna unei persoane pe care abia ati cunoscut-o. Stilul se reflecta in maniera de a asorta nuantele articolelor vestimentare, nu neaparat in eticheta de provenineta mai mult sau mai putin originala. Se poate ca achizitionarea de haine second hand sa va potenteze amprenta personala atunci cand va faceti simtita prezenta la un eveniment cu staif si sa va faceti remarcat prin piese cu adevarat calitative, desi achizitionate la pret de chilipir.

daigoro